Betingelser for abonnement

Abonnement på SR-posten gir deg mulighet til å lese vårt innhold digitalt via datamaskin, mobiltelefon og nettbrett for deg og din husstand.

Digital tilgang er alltid tilgjengelig.

Abonnementet er bindende til det sies opp av abonnenten. Dersom betaling ikke foreligger innen forfallsdato, vil abonnementet bli stoppet og faktura for eventuell ubetalt periode vil bli sendt.

Abonnementet skal forskuddsbetales og faktura for neste periode varsles i god tid før forfallsdato. Ved betaling med ordinær papirfaktura påløper fakturagebyr.

Avtale om AvtaleGiro gjøres via din bankforbindelse. Skjema for inngåelse av AvtaleGiro-avtale mottas normalt sammen med papirfakturaen.

Alle oppgitt priser gjelder levering i Norge inklusiv merverdiavgift. Utenfor Norge gjelder særskilte vilkår. Ved prisendring vil den nye prisen gjøres gjeldende fra tidspunkt for neste betalingsperiode.

Korte stopp gir ikke fradrag i abonnementsprisen. Det kan ikke bestilles stopp for abonnement i bindingstidstiden.

Etter angrefristloven kan abonnenten gå fra avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager etter første leveranse.

Om avisen uteblir på grunn av streik, lockout eller andre leveringsproblemer, vil vårt erstatningsansvar begrense seg oppad til det abonnenten har betalt for tilsvarende tidsrom. Forsinket avis vil normalt ikke gi erstatning. Har du tilgang til avisen digitalt erstattes ikke uteblitt papiravis ved eventuelle leveringsproblemer.

Partene
Selger er Stein Raaness AS, Kristoffer Robins vei 13, 0978 OSLO, mail@raaness.no, 93230042, Org.nr.: 928 684 806 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Betaling
Selgeren krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Betaling kan skje med Stripe, Easy, Swedbank eller Vipps.

Klage
Om avisen uteblir på grunn av streik, lockout eller andre leveringsproblemer, vil vårt erstatningsansvar begrense seg oppad til det abonnenten har betalt for tilsvarende tidsrom. Forsinket avis vil normalt ikke gi erstatning. Har du tilgang til avisen digitalt erstattes ikke uteblitt papiravis ved eventuelle leveringsproblemer. Kontakt oss på mail@raaness.no ved leveringsproblemer eller problemer med innlogging på nettavis.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.